Jgn lupa melanggan RSS Feed blog ini untuk mendapatkan tips-tips menarik dari Genius Baby On Board.

Masukkan alamat emel anda di sini:




Sunday, July 31, 2011

TTFC Charity Bazaar Bestttt!

(Entry tertangguh sebab bz giler nak upload..hehehe)

Saya baru sampai di rumah setelah seharian meninggalkan anak-anak di rumah kakak untuk dijaga ibu. Pagi- pagi lagi hujan dah turun dengan lebat di bumi KL menyebabkan segalanya agak terlambat. Walaupun bertolak pukul 7 pagi, saya hanya dapat sampai ke KLCC pukul 9.15 am. Nasib baik ramai juga vendor yang terlambat membuka booth, so taklah rasa pelik sgt. Hehehe..

Alhamdulillah, sambutan kali ini sangat baik dan matlamat saya tercapai. Kalau dulu, niat saya menyertai Charity Bazaar ini adalah untuk memperkenalkan GBOB kepada masyarakat, staff Petronas terutamanya, dan ternyata ia tercapai, kali ini pula, my intention is to make some sales dan memperkenalkan Playgroup GBOB kepada mereka. Alhamdulillah, sekali lagi ia berjaya mencapai sasarannya. Personal thanks to Roe, the organiser yang sangat baik dan membantu team kami di saat-saat akhir kerana masalah teknikal yang berlaku akibat kesilapan pihak kami. We really appreciate that. Thanks a alot darl!!

Kali ini, nampaknya GBOB sudah ramai yang kenal, alhamdulillah, malah ada beberapa staff dan vendor yang menyebut tentang cerita "Bayi Genius" @ Harian Metro bila tengok muka saya. Adushhhh! Serius saya segan tau! Mereka masih ingat rupanya. Tajuk tuh macam gempak sangat jer saya rasa, padahal, semua bayi pun genius kan..anak saya sama jer macam anak anda semua, ada keistimewaan dan kekurangan masing-masing. Apa yang berbeza is how we handle them dan apa PELUANG yang kita berikan pada anak. Saya sgt seronok bila menerima info dari parents on how happy and proud they are bila anak mereka menunjukkan kegeniusan masing-masing selepas mengamalkan apa yang saya advise di blog, atau ketika seminar dan Playgroup. Tahniah Mommy semua, anda sememangnya yang terbaik dan mampu membuktikan semua bayi adalah genius!

Saya lihat kali ini aturcaranya lebih teratur, tersusun dan keseluruhannya sangat baik, tahniah pada organiser. Yang best tu, semua vendor dapat voucher makanan dan minuman. Memang terasa dihargai sebab bila dah ada kat bawah tuh, agak susah nak cari makanan, bila dapat kupon tuh, rasa senang hati giler, tak yah sibuk nak naik atas dan beli food lagi. Maybe they learned from previous experience kot, vendor agak susah nak cari food for lunch. Good effort kan?

Kali ni juga saya rasa sangat happy sebab boleh dikatakan hampir kesemua rakan, senior dan boss time saya praktikal kat Petronas dulu saya jumpa balik. Kenangan saya melakukan praktikal selama 5 bulan di Petronas 10 tahun lepas takkan saya lupakan. Semua singgah booth saya dan berborak-borak. Muka semua masih sama, saya masih kenal cuma nampak kematangannya, yerlah dah 10 tahun berlalu kan. Terharu saya, mereka masih ingat saya lagi, walaupun saya cuma 5 bulan di sana. Mungkin sebab saya aktif dan sempat menyanyi di salah satu Konvensyen ICT yang mereka adakan, jadi memang dorang ingat saya sangat. Hhahhaha..siap panggil Ziana Zain hokayyyyy...tak leh lupa experience tuh .. Takleh beli ngan wang ringgit .. Saya sangat menghargai pengalaman itu..tak dapat kerja Petronas, dapat praktikal pun jadilah...how I wish I dapat kerja with Petronas...tapi susah sebab saya bukan from UTP, bukan scholar dorang dan background IT, they outsource the IT department.. So memang susah sket nak dapat time tu...tapi oklah dapat praktikal..merasalah gak kerja wth all the profesional team ...hheheh..

Overall, memang our team puas hati, ahamdulillah..dan Insya Allah, ada rezeki, kita akan berjumpa lagi...tahniah sekali lagi pada Organiser dan tahniah juga pada our team yang berjaya mencapai matlamat masing-masing. Happy to work with uolsss....

P/s : Bersiap sedia untuk kelas Playgroup esok...Jangan takder suara sudaaaaaa...huhuhu...

No comments: