Jgn lupa melanggan RSS Feed blog ini untuk mendapatkan tips-tips menarik dari Genius Baby On Board.

Masukkan alamat emel anda di sini:




Tuesday, October 22, 2013

Ikhlas Dari Hati: HORMATI Masa Anak Kita.


Saya sering mengingatkan ibu bapa yang hadir di Playgroup saya, jadikan kelas hujung minggu ini sebagai HARI BERMAIN BERSAMA ANAK. Masa 45 minit - 1 jam yg diperuntukkan itu adalah KHAS untuk anak anda. RESPECT THEM..its their time. Jika tidak ada aral melintang yg menyebabkan anda benar2 tidak boleh datang, jgn sengaja ponteng kelas atas alasan2 yg tidak kukuh. 

Adalah hampir mustahil untuk anda bermain dgn anak dirumah dlm suasana dan persekitaran yg penuh stimulasi bersama rakan-rakan sebaya tanpa gangguan,betul tak? Kadang-kadang nak duduk 10 minit bersama pun cukup susah apabila anak sgt aktif dan tidak mahu duduk diam dan bermain bersama atau lebih suka bermain sendirian. 


Itulah pentingnya Playgroup. Di GBOB, kami sgt mementingkan nilai-nilai kekeluargaan dan akan memastikan ibu bapa melakukan semua aktiviti bersama anak. Kami pastikan ibu ini menjadi 'bayi dan kanak-kanak' semula agar mereka dpt memahami anak syurga mereka dengan lebih mendalam. Ini dpt memudahkan ibu bapa melakukan perkara yg sama di rumah dan ia lebih mudah kerana anak memberikan kerjasama yg baik dlm sessi permainan, kerana apa yg anda lakukan sama dgn apa yg mereka pelajari dan main di dalam kelas. 

Anak-anak juga di ajar mendisiplinkan diri dan bergaul dengan rakan sebaya dlm suasana stimulasi yg kondusif. Mereka tidak sedar yg kami sebenarnya sedang mengasah skil2 mereka seperti playing skills,waiting skills,turn taking skills, sharing skills, talking skills, fine & gross motor skills, social skills, interaction skills & pelbagai skill lain dlm bentuk permainan yg menyeronokkan. 


Dengan hanya RM 50/Class, anda akan dpt semua faedah ini dan apa yg paling berharga..momen indah ini akan terpahat di ingatan anak selama-lamanya.. Wajah anda ada di mana-mana dlm hidup mereka kerana sedari kecil, you're in their life..you participate and spread your love continuously.. 

It's great to be toddlers and children again..:) Believe me...I've gone through the process and there is no regret at all. In fact, it makes me appreciate all the tiny little things that the children achieved, not only my children but all my Playgroup kiddos.. :) 


Zaman ini pernah kita lalui, ianya begitu indah sekali, tak mungkin berulang kembali, yang tinggal hanyalah memori, terpahat kukuh di sanubari...:) 

Dan kini, anak syurga kita sedang melalui fasa yang sama..pastikan kita menggunakan sisa-sisa masa yang ada untuk MENCIPTA KENANGAN INDAH PALING ABADI yang takkan luput dari ingatan mereka..Percayalah, ia KEKAL SELAMANYA... Apa yang lebih berharga, di setiap kenangan yang kita ciptakan untuk anak syurga itu, WAJAH KITA, SUAMI & ISTERI ada di mana-mana, ada di setiap ruang, ada di setiap kisah dan ada di setiap dimensi hidup mereka. Mana mungkin anak itu melupakan kita bila mereka dewasa, apabila wajah kita dan suami berada di mana-mana dalam minda mereka? 


Sharing With L.O.V.E, 
Teacher Watie,
Playroup @ Puchong, Shah Alam, Johor Bharu & Bandar Botanic Klang.

post signature

1 comment:

Unknown said...

Yup, well said. Jom habiskan masa bermain dengan anak - anak kita.

izw
wefoldpaper.blogspot.com