Jgn lupa melanggan RSS Feed blog ini untuk mendapatkan tips-tips menarik dari Genius Baby On Board.

Masukkan alamat emel anda di sini:




Sunday, July 18, 2010

Official Launch Of My 1st Mini Seminar !!

* this is a sticky entry until 17 July 2010. Kindly scroll down for new updates entry. Thanks Pals !!*

Wowwwww! Tak pernah seumur hidup aku pakai 2 laptop kiri -kanan, anak satu berdiri kat celah peha, satu pangku kat peha, sambil layan LR sebab Q & Zayra nak wat reading session dan aku chatting ngan 3 org sekaligus, sambil sesekali jawap dan call few peoples! Gila betul aku rasa hidup aku hari nih! Dah lah semalam tidur kul 3 pagi ....cam nak pecah kepala aku hari nihhhhhhhh!! And now...I'm writing my blog at 3.56 am ..Goshhhhhh....!

Semuanya sebab banyak perkara berlaku in a period of time dan semuanya berkaitan antara satu sama lain dan memerlukan kecekapan dan kepantasan yang maha thir ..ops... bukan bukan ..maha tinggi! Hhehehe... Sebab tuh aku terus menjadi "iron lady" dan hampir-hampir jadi"incredible hulk hogan" jugak! Wakakaka... Ahamdulillah, my final discussion with my friendMommy Lyna untuk menggunakan pejabat a.k.a home sweet home nya @ Wisma Bling Lustreuntuk mini seminar PERTAMA yang bakal diadakan ini akhirnya menjadi kenyataan!! Penat tau aku kejar Mommy Lyna nih ..ahahha..the super duper bz Mommy on earth yang berjaya! Nak wat appointment ngan PM senang lagik kot! Hhahahah.. Kan Lyna kan ..sayang ko..!

So kengkawan, dengan penuh kesyukuran dan rasa rendah dirinya, aku dengan ini mengumumkan yang GENIUS BABY - MINI SEMINAR a.k.a BORAK SANTAI bakal menjadi kenyataan!!! Dan akan di adakan pada pertengahan bulan July ini !!!!!! Isnt that GREATTTTT?? Ok, here are the details of the mini seminar.


Date: 17 July 2010 (Saturday)
Time: 2 pm - 4 pm (or maybe longer depends on the chit-chat moment)
Place: Wisma Bling Lustre, No: 47-1, Jalan Meranti Jaya 3/1, Tanming Boulevard, Taman Meranti Jaya , Puchong, Sgor.
Price: RM 50/pax @ RM 80 per couple (husband & wife).
Max Participants: 30 pax only (1st come 1st serve with full payment)
Target Participants: Pregnant Lady, 1st time parents & Parents with > 1 child who love ECE.

Apa Yang Akan Uols Dapat? - Ok, seminar ni secara ringkasnya akan mendedahkan parents tentang BETAPA PENTINGNYA PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK & WHY?. This is important before we start anything sebab dengan adanya kesedaran tuh, barulah apa yang kita akan lakukan selepas itu (that is when ** HOW ** took place) akan lebih berkesan. Sebab kita dah tahu kenapa kita kena maximisekan 3-4 tahun yang pertama dalam hidup anak kita sebaik mungkin. Bila dah faham dan sedar, Insya Allah, kita akan sampai ke matlamat asal kita. Kita tak lagi bertangguh dalam memberikan rangsangan yang terbaik untuk anak kita walaupun kita sibuk, walaupun kita working parents, walaupun kita hanya ada 2 hari sahaja dalam seminggu untuk bergomol dengan anak puas-puas. Kita takkan mencipta alasan lagi dan tuding jari kat orang lain & say - "Ko bolehlah, ko SAHM / WAHM, tak macam aku, kerja macam nak pengsan tau!! Balik dah penat .." bla ..bla..bla...(sambil membebel tak pueh hati!) Dari membebel (paling busuk 10 minit kan..hahah) lebih baik masa tuh kita gunakan utk kita wat stimulation dengan anak..Ada gak pekdahnya!

So, I really hope that i can share this knowledge & experience with uols. Aku nih tak lah sepandai mana kan ..hu hu ..sikit-sikit boleh lah ..(cait ...merendah2 diri yg dah memang rendah ponnnn! hu hu) but what I can say - This is a talk FROM A MOTHER TO A MOTHER. Aku bukanlah pakar bayi, pakar kanak-kanak, doktor mahupun cikgu tadika yang ada all the cert dalam bidang ni, but I'm just a plain Mummy yang alhamdulillah, setakat ini berjaya menanamkan rasa cinta dan suka kepada buku & in fact berjaya buat my baby Qarissa membaca seawal 1 tahun dan berazam untuk malakukannya pada Zayra lebih awal dari itu coz I know I CAN!!!! And I believe semua parents pun boleh...asalkan ada kemahuan. Yes, aku tak nafikan, it takes a lot n lots ofCOURAGE & SACRIFICE but end result - Kita akan bersyukur dgn hasilnya dan semua kepenatan itu amat2 berbaloi! Tak kesahlah status kita apa pun. Kerja atau suri rumah @ kerja dari rumah. Aku pun bukan tak pernah tinggalkan anak kat umah dan keluar sehari suntuk, penat nak pengsan bila sampai umah, but still manage to spend masa yang telah terlepas 8-12 jam tuh dengan anak walaupun sangat penat, sebab tuh aku percaya kita boleh kalau kita nak...:)

Dalam mini seminar ni juga, aku akan kongsi tips-tips stimulasi dengan uols. Walaupun tak sebanyak masa seminar nanti, but it still will help uols gunakannya untuk anak-anak - samada korang mengandung atau anak dah lahir. As I said, this seminar is more on focusing the 1st thing yg penting, yang setiap parents perlu tahu sebelum 'the HOW part' took place. Nanti masa the real seminar, ia akan mengambil masa sehari suntuk dan penuh dengan hands on activity & role play, supaya uols leh apply terus bila baik rumah...:) Aku akan updates the agenda of the day for this mini seminar in my next entry kay.. :)

Dan, aku pun need feedbacks from participants - apa yang korang nak tau masa the real seminar nanti. Apakah yg korang nak aku kongsikan masa seminar, yang mungkin aku belum masukkan dalam silibus yang aku rancangkan utk seminar tu. Senang citer, u tell me what u want, dan aku akan buat kerja korang lebih mudah. Aku suap jer ..korang bukak mulut besau2 yerkk...I know itu bukan kerja mudah, but again, that is why you're paying me for rite??? To make ur life easier ..:) Hhahahaa...

Ok, for this seminar also, aku mengalu-alukan uols bawak baby especially if the baby is still bf tapi if anak dah besar, better let them stay at home unless takder sapa nak jaga kat umah. Bukan apa, takut nanti depa boring tgk aunty Watie membebel ntahapahapantah...wakakakk... & start tantrum kat situ, kesian pulak kat that kids & the parents kan ..:) Tak dapat fokus sebab kena layan kerenah anak pulak. Nanti rugi plak masa terbuang cam tu jer sebab tak dapat dengar habis .. :)

And, for those yang berminat nak datang, thanks in advance ..:) Uols boleh emel Watie digeniusbabyonboard[at]gmail.com - My new official emel address for Genius Baby Resources! Ha ..apa lak tuh yerk? Nanti aku story mory kat entry yg lain kay! Hehheh... Sapa yang dah menyatakan minat untuk datang di entry sebelum nih, aku akan send an official invitation emel beserta borang pendaftaran menggunakan emel yang sama cam kat atas nih. Wait for my emel friends!!!:) Since this is my new emel address, cuba cek spam box kalau-kalau emel invitation aku tuh termasuk dalam spam box uols. :P. Yang baru nak register, leh terus emel Watie atau tinggalkan maklumat dalam ruangan komen kat bawah so that Watie can send an invitation emel to uols beserta borang pendaftaran.

And, as soon as the participants mencecah the max pax iaitu 30 orang (including husband & wife - jika ada ) yang dah buat full payment (berdasarkan 1st come 1st serve basis), aku dengan sedihnya terpaksa tutup penyertaan if ada lagi yg nak datang, coz 30 is the maximum pax for this mini seminar. In fact, frankly aku rasa 30 orang pun cam dah cukup banyak untuk my"Borak Santai", aku budget nak bukak for 10 pax jer.. supaya lebih senang nak berborak..hu hu .. but since Mummy Lyna kata 30 pax is ok for her place, so aku pun ok jer lah ..:)

So, Mummy & Daddy, are you ready to rock bebeh? Rock tak tahannnnnn.. ahhaha..dah macam rock kapak pulok.. hahaha.. I just cant wait to meet uols in person! I really hope that this mini seminar will help uols in becoming a brilliant parents with the awareness of how important is the early education for your babies & toddlers ..:) C u sooooooonnnnnn palssss.....!


*feel free to contact me, Watie @ 016-2033340 for appointment & consultation on early education*

Semangat Yang Membara,


6 comments:

Huda@Hood said...

salam kak..beshnye..tp hubby kite keje time tu..kite x pandai lg kot nk bwk anak 4 bln berdue je..

Fathinz the wedding planner said...

mahu mahu. malam ini tanya encik suami. kalau green lite, fathin akan dtg dari jb..! tau tmpat tuh dah pegi masa launching bling harituh

Fathinz the wedding planner said...

mahu mahu. malam ini tanya encik suami. kalau green lite, fathin akan dtg dari jb..! tau tmpat tuh dah pegi masa launching bling harituh

Fathinz the wedding planner said...

mahu mahu. malam ini tanya encik suami. kalau green lite, fathin akan dtg dari jb..! tau tmpat tuh dah pegi masa launching bling harituh

Fathinz the wedding planner said...

mahu mahu. malam ini tanya encik suami. kalau green lite, fathin akan dtg dari jb..! tau tmpat tuh dah pegi masa launching bling harituh

Cik Jatt said...

hi! i've linked ur blog. best sangat. banyak tips and info. thanks for sharing!

i wish i could join this seminar..tapi jauhla..huhu