Jgn lupa melanggan RSS Feed blog ini untuk mendapatkan tips-tips menarik dari Genius Baby On Board.

Masukkan alamat emel anda di sini:




Tuesday, August 16, 2011

Kek Lapis Sarawak: Meh Borong Reramai!

Diam tak diam, dah sampai pun pertengahan Ramadhan kan? Cepat betul masa berlalu, tau-tau dah nak raya jer nanti. Hu hu..sedihnya nak tinggalkan Ramadhan kali ini. Macam yg saya katakan dalam entry yg lalu, Ramadhan kali ini memberi pengertian yg tersendiri buat diri saya. Banyak memberikan saya kesedaran tentang keagungan, kekuasaanNya serta hidayah Allah pada hambaNya. I will definately miss this year Ramadhan..:)

Macam mana dengan sambutan Raya uols yerk? Dah semangat beli kuih muih ker? Rasanya tahun ni saya buat ala kadar jer kot. Hehehe.. Dulu ada si Nor leh ah tolong masak2 if ada org dtg rumah, tapi kali nih, silap2 beli jer kot semua lauk-pauk! Hahahhaa.. Sorry yerk kengkawan yg selalu bertandang umah aku time raya, tahun ni korang makan nasi bungkus jer nokss! Tak pun, aku hidang satay, agak2 korang suka tak? Jangan tak datang pulak yerk! Wakakakakaka...

Tahun ni agak istimewa jugak bagi family saya, sebab 1st time kakak saya jual kek lapis Sarawak. Memang sedap kek lapis tuh, saya dah rasa dah. Mulanya kakak saya kenal dgn kek lapis ni, masa our family hantar adik saya yang bongsu ke UiTM Samarahan, Sarawak bulan June yang lalu. Semangat satu family turun Sarawak utk htr adik saya, tapi saya tak dapat hantar, takder sapa nak jaga anak plus saya ada kelas Playgroup hujung minggu. Balik dari Sarawak, hambek ko.. Berkotak-kotak dorang borong kek lapis! Macam-macam jenis ada, sampai tak tahu nak makan mana satu! Hahahahhaa.. Tapi serius memang sedap tau! Dah makan susah nak behenti! Hahahhaa...Kakak saya kata kek lapis ni paling terkenal di Sarawak. Dan disebabkan rasa yg sedap dan terkenal tuh la, kakak saya buat keputusan untuk jual kek lapis Sarawak tuh untuk Raya tahun ni. Tak mahal pun, untuk saiz 8 x 3, harga dia cuma RM 25 sahaja. Ada kek lapis special iaitu Idola, Dragon Cheese, Cadbury, Lapis India dan Hati Pari, harganya cuma RM 35 sahaja.

Senarai nama kek lapis dan gambarnya :) Picture 1 

The best part is, jangan risau pasal status HALAL tu yer! Sebab kek lapis nih memang diyakini Halal. Syarikat ni tak pernah guna pun mentega Golden Churn tu, dorang pakai mentega Bakels. Kesian akak saya, masa kuar paper pasal kek lapis Sarawak tak halal tuh, panggilan masuk bertalu-talu kat hp dia sebab semua customer dia nak dapatkan kepastian pasal status halal tu, yerlah, kalau saya pun mestilah risau kan..Jadi darah daging tuh beb! But, uols dont worry kay, kek lapis nih memang Halal..tu pun satu petanda bagus, maknanya bisnes dia kencang lah raya ni, alhamdulillah, boleh bagi duit raya lebih sket kat anak aku! Hahahahaa....

So, kalau kengkawan rasa nak tempah kek lapis Sarawak untuk raya kali ni, bolehlah tempah ngan Watie jugak, nanti Watie tolong orderkan jer ngan kakak Watie, kalau nak call dia direct pun ok jugak, sebab if kumpul kawan2 untuk beli, kalau ada 10 tempahan ke atas, penghantaran ke pejabat sekitar KL /Selangor dorang tak charge. Ni info akak Watie (Ayu: 012-3690356). Uols boleh tgk gambar2 dalam katalog yg Watie attach kat sini, jangan pening yer, sebab serius memang banyak jenis! Semuanya sedap2 belaka! Sampai tak tahu nak pilih mana satu! Kalau tanya Watie, Watie suka Kek Lapis Idola..serius sedap weiiiii! Dan Raya kali nih, buat pertama kalinya lah jugak akan ada kek lapis Sarawak atas meja umah Watie. Heheheh. Aku pun borong sama...kasik penuh meja...hihihi...Suka betul tgk kek lapis yg bewarna - warni tuh kan.. Very stylo jer...hehhee..

Senarai nama kek lapis dan gambarnya :) Picture 2

Dari segi tempahan pula, my sis kata tempahan dibuka sampai 20 August 2011, so before that day, if rasa nak beli, leh order jer terus kay, nanti leh reconfirm bila nak htr kat uols, kat umah atau opis yerk! Kaylah, sampai sini dulu entry pasal kek lapis Sarawak nih.. Nanti kita jumpa di entry yg lain kay...:)



post signature

post signature

No comments: